Sunday, August 30, 2009

a story....

pada 16 ogos yg lalu..dh lame dh..
aku g tgk pentas akhir PILIH KASIH kt RTM sebelah skolah aku..sebelum2 ni pon, bdak2 skolah aku yg slalu kene panggil jd audience kt sane. so,x kan final x g kot..

tyme aku sampai je ngan member2 aku..orang yg dh datang gler ramai..x pernah pon sebelum ni ramai cmni..sampai dh x seat nk duduk!!so,kitorang duduk je lah atas tangga..tp ok la jugak drpd yg struggle berdiri 2..
 sumpah ramai gler!!

show start kol 8.30 camtu..best gak argh kali ni..kate pon final..byk yg special n yg x pernah dibuat dlm show2 sebelum ni..kitorang melalak cm nk gler!!habis sakit tekak aku..hahaha..dpt gak release tension..

dlm kul 11.30,show pon habis..selepas pemenang diumumkn,ramai yg mengambil kesempatan utk bergambar bersama artis2 yg ade kt situ..aku pon join lah skali..dpt gak tangkap gambar ngan beberapa orang kt situ..
with fiona benard

sebenarnya,kitorang target nk tangkap gambar ngan LIYANA JASMAY..die dtg gak,jd artis jemputan..
 
liyana jasmay in RED
hahaha..mmg struggle ktorang cari die..ade yg jmpe,rupa-rupanya silap org!!hahaha!!dh la pkai baju same cm liyana jasmay..sampai org ingat die tu liyana..aku ngan kawan aku,aiman sulhi g lah cari sape2 yg bleh tngkap gambar..
kitorang pon g lah jalan2 kt kt luar hall..tibe2 sampai kt satu bilik yg ade label 'ARTIS DAN PENGACARA'..hah..ape lagi..kitorang pon usha2 lar kt dlm (pintu kace,bleh la usha)..hehe..
tibe2 nmpak la si liyana tu kt dlm..kitorang pon mcm x caye je..tibe2,ade sorang kakak ni kuar..die ni P.A. liyana jasmay..
die tanye kitorang "dik,nk tangkap gambar ngan liyana jasmay ke?"
aku pon ckp,"eh,bleh ke?bleh jugak"
die ckp,"kejap eh,akak g panggil jap"
lps 2 kitorang nmpk liyana kt dlm,die mcm x nk kuar..die suroh msk dalam..ha..ape lg,kitorang masuk la dalam..die dh berdiri kt satu tempat n ready nk tangkap gambar..tyme aku nk approach die..
die cakap,"hello.."
aku balas,"hello kak"
"ni umur brape ni?"
"erm,16 tahun"
"oo,kecik lagi"
"haha..(kecik lg die ckp??!!haha)"
pastu,die pon wat la pose cute die tu..aku pon join la skali..haha..aiman yg tangkap gambar(gne kamera aku)..die tkn button je,cam tu off..aku dh pelik..ingat kn silap tkn..tkn la lg,off jugak..aku dh pelik..haih??!!apsal nih??
kak liyana pon g usha cam aku..(bjet reti la..hahaha)..aku g skali tgk..ingt kn ape.rupa2nya..bateri HABIS!!!
argh!!!!!gler ke ape?!!tyme2 cmni leh abis bateri...NO!!!!hati aku tyme 2 cm dh nk berkecai dah..korang bygkn la..dh posing dh..x de bateri..aduih2..dugaan btol..dh la bkn maen susah nk tngkp gambar ngan die..
aku pon ckp,"alah kak,bateri dah abis la.."
die pon,"owh.."
aku pon terus kuar ngan aiman..bkn nk blk,cari kamera @ bateri!!kene cepat,kalo x nnt die nk blk..jam mase tu pon dh kol 12 lebih..akhirnya,kitorang pon jmpe muhaimin n pinjam hp die..pergi blk kt tempat td,die dh masuk dh..tunggu punya tunggu,kitorang pon nmpk bodyguard die nk kuar,bawak brg2 liyana..blakang die ade kak liyana..die dh nk balek dh..down gler tyme tu..
dia lalu sebelah kitorang..die lambai n ckp bye kt kitorang..
kitorang pon bye lah balek..die kuar,naek kereta harrier hitam n terus chow...
hah??!!dh??!jom balek la..
aku ngan member aku pon balek la skolah,jalan kaki ngan perasaan down nyer..
x pe la..bile aku fikir balek..die pon manusia gak kn??so,lepak sudah..
jd,tu la die moment yg aku rase aku x kn lupekn tyme kt sdar..n pengajaran wt aku,laen kali..charge la bateri!!orang cakap sediakan payung sebelum hujan..btul jugak peribahasa melayu ni...
sampai d sini saje lah coretan untuk kali ini..
wasalam..

4 comments:

  1. haha.nice post.
    it ws funny dohhhh.

    duration of my laughing time;3.5 minutes(:

    ReplyDelete
  2. haha..
    funny gak argh..

    tp down gak..
    :(

    ReplyDelete
  3. wakakaka... i was there... tolong tangkap gamba wakaka ;P

    ReplyDelete